Anggota SPRM Yang Menangkap Anggota PDRM Membalas Dendam Lama Terhadap PDRM?

Di sebalik penangkapan anggota PDRM oleh anggota SPRM semalam banyak menimbulkan spekulasi apabila gambar dua anggota polis digari oleh individu yang hanya berpakaian awam, tidak berpakaian lengkap seperti anggota SPRM.

Menurut sumber yang kami perolehi, salah seorang daripada anggota Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) itu ada mempunyai ‘kenangan silam’ dengan Polis Diraja Malaysia (PDRM).


Anggota SPRM iaitu Mohd Edzwan Bin Mohd Jadi salah seorang daripada anggota SPRM yang bertanggungjawab menangkap dua anggota PDRM didakwa seolah-olah membalas dendam lama terhadap PDRM yang pernah menangkapnya 7 tahun yang lepas. (lihat gambar laporan polis di bawah)
Mohd Ezwan telah ditangkap oleh pasukan polis bahagian Narkotik Bukit Aman di salah sebuah pusat hiburan di Klang Lama, Kuala Lumpur bersama 72 orang yang didapati positif mengandungi dadah apabila saringan awal air kencing dijalankan ke atas mereka.

Masa tu Mohd Edzwan seorang pelatih kursus dalam SPRM dan belum lagi menjadi seorang anggota SPRM. Hebat juga, dalam menjalani kursus pun boleh keluar pergi pub dan hisap dadah ye…

Bukan itu sahaja, Mohd Edzwan juga mempunyai 4 kesalahan lampau bekenaan dengan lalulintas sekitar Putrajaya dan ibu negara. Catcha!

Sumber – http://www.tehpanas.comArtikel berkaitan – Anak Polis Yang Ditangkap SPRM Buat Laporan, SPRM Aibkan Ayahnya

39 thoughts on “Anggota SPRM Yang Menangkap Anggota PDRM Membalas Dendam Lama Terhadap PDRM?

  1. Kalau boleh lepas ni semua polis boleh fokus tanpa beri belas ihsan untuk saman atau tangkap anggota sprm termasuk orang atas jika diaorang buat kesalahan..tidak kita apa2 kesalahan..dia nak tengok kita polis buat kerja serius..ok kita semua polis tunjuk cara polis bekerja

  2. Dah salah tetap salah. Nak kata pasal dendam pulak. Tak kira SPRM ke PDRM ke kalau buat salah sama2 patut kena cekup.

    Artikel tak matang. Isi tak konkrit.

  3. Dah salah tetap salah. Nak kata pasal dendam pulak. Tak kira SPRM ke PDRM ke kalau buat salah sama2 patut kena cekup.

    Artikel tak matang. Isi tak konkrit.

  4. Jangan marah2….
    Polis saman orang awam buat kesalah,sebab tugas.
    anggota SPRM tangkap org bersalah sebab tugas…
    Janji bila buat tangkapan lengkap dengan bukti..
    Salah tetap salah sesiapa pun.

  5. Polis buat jenayah, semua agensi sibuk nak tangkap polis, sedangkan jika betul buat salah, polis sendiri yg akan tangkap pegawai terbabit.tapi..Kalau sprm yg terlibat rasuah,siapa yg akan tangkap? Belum pernah lagi kan dengar berita pegawai sprm kena tangkap terlibat rasuah.

  6. aku tak faham.
    Polis2 semua komen kat sini & FB macam rasuah tu normal.
    Takde langsung komen "Padan muka kena tangkap, siapa suruh ambik rasuah, sekarang pasal ko, semua PDRM terpalit"
    Niat tidak menghalalkan cara.

  7. polis bkn sokong anggota yg mkn rasuah saudara. tp anggota yg sdg beruniform penuh dibuat sebegitu.. tangkapan awam dgn bdn beruniform adalah berbeza saudara.. awk tdk akan fhm perasaan semua anggota polis apabila baju keramat itu dibuat sebegitu rupa.. tangkapan tersebut tdk kena dgn caranya..

  8. polis bkn sokong anggota yg mkn rasuah saudara. tp anggota yg sdg beruniform penuh dibuat sebegitu.. tangkapan awam dgn bdn beruniform adalah berbeza saudara.. awk tdk akan fhm perasaan semua anggota polis apabila baju keramat itu dibuat sebegitu rupa.. tangkapan tersebut tdk kena dgn caranya..

  9. nk tgkap pon kena pkir pasala baju dulu ke??masa nk ambik rasuah ada dia ingat baju keramat tu semua??? lain pkir dulu sebelom buat..polis yg sokong polis yg ambik rasuah ni sama ja…

  10. kannn?
    itulah yang aku terfikir dari tadi.
    Dah kantoi, baru kau terfikir SOP & baju polis.

    Masa ambik rasuah, tak terfikir pulak?

    Tolonglah jangan amik rasuah polis-polis semua.

    Mati kita ni bila-bila sahaja…

  11. ada juga polis mengari suspek walaupun masih belum bukti bersalah dan bukan kes bunuh.. alasan PDRM ia adalah prosedur… nak membela tu biar berpada.. aku tak sokong mana2.. kalau sprm langgar undang2 dan gari tu perlu dilakukan ikut prosedur.. so takde masalah pun.

  12. nk tgkap pon kena pkir pasala baju dulu ke??masa nk ambik rasuah ada dia ingat baju keramat tu semua??? lain pkir dulu sebelom buat..polis yg sokong polis yg ambik rasuah ni sama ja…

    copy n paste

  13. Tgu jer keputusan hakim…sape yang salah akan terima hukuman…tak payah la nk mempertikaikan pasal baju..ke…maruah..ke…yg salah tetap salah..dan terima hukuman ..kita yg belom lagi buat…jangan buat..perbaiki kualiti perkhidmatan masing2…sentiasa beringat…itu jer…ape pun…kita kene terima…segala ketentuan…yang baik kita sokong…yang buruk kita..buang ketepi….

  14. Bg aku la x kira sprm ke pdrm ke jpj ke kalau dah salah dan ada bukti tangkap je bkn kata nak balas dendam ke apa.. kalau 2 angota polis yg di tangkap sprm tu terima rasuah dan ada bukti jgn pertahankan.. salah tetap salah kalau nak kata pegawai sprm tu nak mengaibkan pdrm statment nie pun mengaibkan sprm jugak sama je 2×5 sepatutnya pdrm kena matang dalam isu nie.. kalau dia x memakai uniform rasmi sprm x bereti dia x boleh tangkap angota pdrm berkenaan mungkin dia under cover kita mana tahu.. sepatutnya polis lbh tahu under cover punya skop tugas mcm mana.. maaf kalau ada yg x senang dengan komen sy sebagai rakyat nak terbaik dari pebguatkuasa undang2 malaysia..

Leave a Reply

Your email address will not be published.